Pozycjonowanie strony oparte na treściach
Niektórzy są zdania, że w pozycjonowaniu stron internetowych nie trzeba uwzględniać żadnych nietypowych metod i dziwacznych strategii marketingowych, bo wystarczy skupić się na treści – zawartości portalu. Jak mawiają eksperci, to właśnie „content is a king”. Pozycjonowanie stron www oparte na samym pozyskiwaniu linków, dbałości o maksymalną szybkość ładowania witryny i atrakcyjną szatę graficzną w teorii nie będzie więc tak skuteczne jak to, którego moc zostanie skryta w użytecznych tekstach.
Najważniejszy czynnik SEO to treści?
Treści są jednak jednym z tych czynników, na które większość wyszukiwarek zwraca największą uwagę. Nie zastąpią ich najpiękniejsze nawet zdjęcia, kolorowe obrazki czy super jakościowe linki. O treści trzeba zadbać w pierwszej kolejności, by później móc już na spokojnie organizować dalsze elementy składające się na pozycję strony w wyszukiwarce.
Content musi być wartościowy. Strona internetowa (a nawet i sklep internetowy), która nie ma absolutnie nic ciekawego lub przydatnego do powiedzenia, zostaje uznana przez Google za stronę bezwartościową, której nie ma sensu nadawać wyższych pozycji, skoro mało kto zechce ją przejrzeć. Z kolei strona informacyjna www.informator24.pl posiada dużo contentu i treści i jest dobrze pozycjonowana. Po coś ci Internauci wchodzą na wybrane portale. Nie robią tego w celu przeczytania tego, co już wiedzą, a wyłącznie po to, by zapoznać się z jakimiś najświeższymi informacjami albo np. poznać czyjąś opinię na dany temat. Dobry content to kwestia priorytetowa. Mając go, często w ogóle nie trzeba się martwić o pozycjonowanie stron internetowych, bo to pozycjonowanie zaczyna odbywać się samo, bez użycia żadnych specjalnych narzędzi. Wartościowa strona www prędzej czy później zostanie zauważona – najpierw przez Internautów, a potem przez Google albo nawet w odwrotnej kolejności.
Zamiast więc tracić energię na organizację mało istotnych szczegółów, lepiej włożyć ją w inteligentne zarządzanie treściami. Content strony ma największy wpływ na jej atrakcyjność, którą trzeba poprawić, jeżeli chce się w ogóle myśleć o efektywnym pozycjonowaniu.