Jak uruchomić sklep internetowy?
Teraz, gdy wybrałeś platformę , zaangażowałeś się w produkt i pracowałeś nad pozyskaniem docelowych odbiorców, możemy skupić się na podstawowych wskazówkach dotyczących tworzenia i uruchamiania Twojego sklepu. Chociaż możesz połączyć stronę internetową w kilka godzin, rozpocząć transmisję na żywo w Internecie i po prostu poczekać, aż zobaczysz, co się stanie – wszystko, co otrzymasz, to garstka odwiedzających i puste konto bankowe, aby to pokazać.
Tworząc zorganizowane podejście do uruchomienia sklepu internetowego, skonfigurujesz go pod kątem długoterminowego, skalowalnego sukcesu.
1. Upewnij się, że Twój sklep internetowy wygląda profesjonalnie.
Jeśli chcesz mieć rentowny biznes online, musisz od samego początku skupić się na jakości. Musisz stworzyć sklep, który wygląda profesjonalnie, przyciąga klientów docelowych i zawiera odpowiednie wezwania do działania, które pomogą im dokonać konwersji, gdy odwiedzą Twoją witrynę. Te kolejne trzy kroki pokażą Ci podstawowy plan, aby upewnić się, że masz odpowiednie rzeczy do prowadzenia udanego sklepu internetowego.
Nie chodzi o Twoją stronę internetową, chodzi o Twój produkt.
Budując sklep internetowy bardzo łatwo jest zatrzeć granice „designu” i „funkcjonalności”.
Nie mówiąc o tym, że projekt nie jest ważny – atrakcyjny projekt strony internetowej z pewnością może zwiększyć sprzedaż online. Ale Twój projekt nie powinien przyćmić tego, co próbujesz sprzedać.
Kupujący online w ciągu około trzech do pięciu sekund zdecydują, czy ufają i chcą dokonać zakupu w Twojej witrynie.
Oznacza to, że musisz mieć prostą, godną zaufania i łatwą w obsłudze witrynę.
To, co sprzedajesz i dokąd klient musi się udać, aby to znaleźć, powinno być przejrzyste. Oprzyj się pokusie przeładowania witryny tak wieloma przyciskami wezwania do działania, kategoriami lub obrazami, że ludzie są przytłoczeni lub tracą cierpliwość, czekając, aż wszystko się załaduje.
Budowanie projektu na odpowiednim fundamencie to pierwszy krok
Nie martw się jeszcze o kolory ani logo. Zacznij od wybrania szablonu projektu, który naprawdę prezentuje Twoje produkty lub usługi. Twoja witryna powinna służyć jako narzędzie do efektywnych zakupów online. Zbyt stylizowane witryny mogą rozpraszać klientów, zamiast kierować ich do kasy.
Po drugie, wybierając szablon projektu, upewnij się, że menu nawigacyjne jest przejrzyste i nie przytłacza klientów. Mając przejrzystą nawigację, będziesz w stanie przedstawić różne kategorie produktów i upewnić się, że Twoi klienci wiedzą, gdzie iść w Twoim sklepie i nigdy się nie zgubią. Jeśli masz tylko kilka kategorii produktów, wybór motywu z nawigacją po menu u góry działa świetnie.
Jeśli jednak masz zbyt wiele produktów lub więcej niż dziewięć głównych kategorii, pomyśl o ich skonsolidowaniu najlepiej, jak potrafisz. Możesz również rozważyć wybranie szablonu, w którym nawigacja biegnie w dół po lewej lub prawej stronie.
Nie chcesz zmuszać kupujących do przewijania strony w celu uzyskania potrzebnych informacji. Potencjalni klienci powinni móc zobaczyć prawie wszystkie istotne i atrakcyjne części Twojej witryny po jej przybyciu.
Najlepiej, jeśli masz wiele kategorii, możesz wykorzystać projekt swojej strony głównej, aby klienci mogli samodzielnie wybrać drogę zakupową.
Wreszcie, upewnij się, że wybrany szablon projektu ma również solidną wersję mobilną.
Bez wątpienia stracisz sprzedaż, jeśli nie zapewnisz swoim klientom doskonałego doświadczenia mobilnego i usprawnionego procesu płatności. Po przygotowaniu projektu pozostaje jeszcze kilka elementów, które musisz wprowadzić, aby Twój sklep był gotowy do przyjmowania zamówień. Poniższe kroki są niezbędne, aby pomóc Ci uruchomić sklep i przygotować się do długoterminowego sukcesu.
Co to jest kasa fiskalna online i kto musi się w nią zaopatrzyć?
Wybierz bramkę płatności
Aby otrzymać zapłatę, musisz być gotowy do przyjmowania płatności. Może to być oczywiste, ale jest niezbędne do prowadzenia udanego biznesu. Bramki płatnicze służą do zbierania pieniędzy od klientów. Zazwyczaj Twoja platforma e-commerce zaleci, które bramy działają w ich systemie. Zestawienie opłat i prowizji kilku najpopularniejszych bramek płatniczych w Polsce powinno Ci ten wybór ułatwić. Gdy masz już listę opcji, musisz uzyskać pełny obraz tego, jak to działa i jak wpłynie to na wynik finansowy. Chcesz także wybrać bramki płatnicze, które mogą rozwijać się wraz z Twoją firmą. Zanim się zablokujesz, zadaj następujące pytania dotyczące każdego rozwiązania płatniczego:
Czy są jakieś opłaty instalacyjne?
Czy są miesięczne i / lub opłaty transakcyjne?
Czy są opłaty karne? Jeśli tak, co je uruchamia?
Czy istnieje wymóg minimalnego salda?
A co z opóźnieniami w transferze?
Kiedy potrzebuję pomocy lub wsparcia, z kim mam się skontaktować? Jak się z nimi skontaktować? W jakich godzinach są dostępne?
Polecam doradzić się profejonalisty lub od razu zlecić wykonanie takowego jakiemuś software house.